fredag 20 juli 2012

Många brädor blir det!

Nu har vi kånkat läkt och brädor. Grundmålat och målad med första lagret. Släpat hem brädor. Tycker ni att jag är kortfattat så beror det på att jag är trött. Det jobbigaste jag gör på mitt ordinarie jobb är att fylla på papper i skrivaren och nu har jag snart burit ett par ton brädor. På riktigt alltså! Fast jag tog förstås några åt gången.

Här kommer lite bilder i alla fall.

Målning av notläkt. Den skulle ju målas på tre sidor! Här står den på högkant och får sin första dos färg.

Grundmålad notläkt. Denna är nu hemkörd till huset och lagd i en prydlig hög.
   
Panel, den ska både grundas och första lagret täckfärg ska på  innan vi kör den till huset. 

Panel i tremeterslängder, vi har hunnit med att köra hem ett lass också. 
  
Mera panel - fast de här är längre. 

Nyfiken på kulören? Den som väntar på nåt gott... Man skulle kunna tro att jag vill hålla er på halster, men jag har inte tänkt på att ta några foton med täckfärgen på. Det kommer ett foto snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar