måndag 24 september 2012

Mera vitvaror

Ja, det är ju inte mera (eller flera om det ska vara helt korrekt) vitvaror, utan snarare en ny version på inköpslistan. Mina förstahandsval resulterade i en imponerande lista vitvaror (som ni kunde läsa om i ett tidigare inlägg) med en lika imponerande slustsumma... Eftersom vi hade satt en budget på ca 50' och varken Mediamarkt eller tretti.se var intresserade av att pruta sisådär tjugotusen så fick jag göra några reviderade versioner av min inköpslista. Nu har jag kommit ner på 56' på tretti, så nu är det upp till den Media markt om de vill göra något åt det.

Vad har jag bytt ut då? Har jag bytt mina fina tyska kvalitetsvaror mot sunkig kinaproducerat crap?
Nej, då hade vi nog kunna pressa priset en bra bit till, faktiskt.

Jag gick ner ett plus på energieffektiviteten på kyl och frys. Allt annat lika, zapp, fyra tusen billigare(hade kunnat blivit åtta tusen om vi bytt färg till vitt, men Stefan vill prompt ha rostfritt).

Vi bytte det senaste inom diskmaskiner mot en Telefunken. Det är nog det enda av våra val som känns lite osäkert, men enligt listorna så är den lika bra som någon annan, med A++ och bestickhylla, ocg den kosta hälften så mycket. Vi får se hur det går... Med tanke på priset kan vi köpa två till för samma peng, vilket vi förhoppningsvis inte ska behöva.












Vi hade en bred häll från Bosch, den blev en bred häll från Whirlpool för ungefär halva priset, men fortfarande med schyssta reglage och möjlighet till storplatta. Jag tycker att placeringen av plattorna känns sympatisk också .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar