onsdag 18 juli 2012

Semester och målning av fasad

Nåja, det är sista semesterveckan, men jag tror nog att vi ska hinna med lite målning i helgen i alla fall. Vi har fått brädorna utkörda till en lämplig målningsplats så att vi kan grunda och stryka första lagret täckfärg innan de spikar upp panelen. Vi har valt Nordjsöfärgen One, så nu hoppas vi att den är så bra som de säger. Måla fasad är inget jag vill göra allt för ofta. Det är ju en av nackdelarna med ett stort hus...många brädor blir det.

Medan vi var borta på husvagnssemester (inget jag rekommenderar för nervklena, det blir rätt trångt i en husvagn med fyra barn. Tur att det var så fint väder... Eller hur!) så hann vi få ett tak på huset. Vilken skillnad! Nu när man tittar efter huset från stora vägen så smälter det in så fint bland alla andra. Det ser riktigt stiligt ut. Jag ser fram emot när vi får på panelen också :-) Det kommer bli så snyggt!

Så här ser det ut från vårt köksfönster. Jag gillar träd, syns det :-)
Nu ska jag ner till färgaffären och plocka ut lite färgprover. Det blir grönt, grönt och grönt. Kanske nån bruten vit också :-)- Det kan ju vara snyggt till foder, vindskivor och knutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar