onsdag 1 augusti 2012

Vindskivor och takfot får färg

Till vindskivor, foder och knutar hade jag tänkt bryta den vita färgen åt det gula eller grå hållet beroende på vilket håll som den vita färgen på fönstren var bruten på. Men när jag kommer till färgaffären för att utröna exakt vilken kulör fönstren kommer att få så visar det sig att den är bruten med både gult och svart... Så det blev kompromissfärgen Nordsjövit till slut. Det känns som om det inte kan bli fel i alla fall.

Nu är i alla fall det som vi kan måla färdigmålat (stort tack till morbror Håkan som  har varit med och hjälpt till att måla), sen är det bara resten kvar :-) Resten är alla knutar och foder samt två vändor till på fasaden. Men det är nog snart gjort.

Jag har ju utlovat kulörprov, så här kommer några bilder till. Det är målat en sväng med täckfärgen, så den kommer att bli lite mer mättad i tonen när det är färdigmålat, just nu ser det mest gipsfärgat ut...

En hög med brädor, med färg på...

En till hög med brädor med färg på, fast de här är kortare...Det ÄR färg som torkar, det blir liksom inte mer spännande än så här då...

Uppsättning av panel. Kulören kommer inte riktigt till sin rätt här, men det skyller jag glatt på min man som har agerat fotograf (vilket i och för sig var tur eftersom undertecknad inte har bemödat sig om att ta ett enda kort på den nyuppsatta panelen)

Här kan man se hur fint panelen smälter ihop med gipset... 

Ja, ja! Jag ska ut och ta lite vettiga bilder i eftermiddag. Återkommer...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar