torsdag 15 december 2011

Nu har vi bestämt oss!

Efter mycket jämförande av priser, standarder och olika typer av materialval har vi bestämt oss för att bygga ett Ekohus! Jag har precis startat upp den här bloggen och i byggprocessen är vi precis i startgroparna (vi ska lämna in bygglovsansökan nästa vecka), men faktum är allt började en vacker försommardag i maj när vi träffade Joakim Nilsson, säljare från Ekohus. Eller om det kanske startade redan tidigare, när jag plockade ut en lista med jämförelser mellan husleverantörer från Byggahus.se? Jag vet i alla fall att det tar tid och engagemang, men jag har lärt mig otroligt mycket under tiden och det vill jag dela med mig av.

Eftersom en blogg inte är mycket att ha utan bilder kommer här en första bild på huset (fast vi har tänkt oss ett grönt...)
Jag tänkte berätta lite om tankarna bakom våra val samtidigt som jag uppdaterar hur långt vi har kommit med vårt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar