söndag 22 januari 2012

Nu är vi igång! (på riktigt alltså)

När jag gick igenom posten (efter fjorton dagar på Gran Canaria) så hittade jag en bekräftelse från kommunen  att vår bygglovsansökan är inne! Den är mottagen den 2 januari, med de nya reglerna måste det betyda att vi borde få ett besked senast v 10. Det hisnar! 

När vi brunbrända och utvilade(i den mån det går med fyra barn...) plockade ihop julen en vecka senare än vanligt insåg vi att när vi packar upp de här sakerna så är det i vårt nya hem! Jag kan knappt föreställa mig det. Det liksom kryper i hela kroppen av overklighetskänsla. Hur ska det då bli när de börjar bygga!

För sakens skull måste jag bara lägga med några bilder från semestern, där vi kunde konstatera att de inte riktigt har samma syn på fukt som vi har här. Badrummet hade inget avlopp, utom det i badkaret. Gissa resultatet efter att mina barn badat... Det krävdes alla rummets handdukar och mer därtill för att få golvet någorlunda torrt igen. Fuktspärr och silikon i skruvhål tror jag inte att de har tänkt på över huvudtaget, med tanke på den diffusa mögellukten i badrummen. Tur att man är mest utomhus!
Puerto Mogan - Gran Canarias Venedig.

Såna här blomstrande bågar vill jag också ha, men jag gissar att vi får söka  nytt bygglov då...Lite längre söderut :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar