lördag 28 april 2012

Bygglov!

Det känns overkligt, läskigt och helt underbart. Bygglovet är klart. Så där bara ändå. Vi får bygga som vi planerat, ingen elak granne som opponerar sig eller kommungubbe som tjurigt vägrar.  Så, en månad försenade, kan vi nu dra igång processen igen.

Jag kan villigt erkänna att jag har tappat farten i husplanerandet litegrann. Det har liksom varit lite annat i livet just nu. Jag har börjat jobba igen. Barnen har varit sjuka, typ hela tiden. Första månaden jag jobbade var de på förskolan fyra (4!) dagar... Vi var till barnakuten två gånger (en bruten fot och en febrig bebis). Jag har dessutom börjat med ett kvällsjobb också.

Men nu har vi ju bygglov så nu är det bara att börja tänka klart alla tankar och idéer som vi började på före jul. Få se nu...äggoljetempera, renovera dörrar och linoleumgolv. Har jag glömt nåt då? Äggoljetempera och linoleum låter kalas, men dörrarna(iaf de jag hittade före jul) avstår vi från. De jag hade hittat var alla olika stora och framför allt för stora. Vi hade blivit tvungna att göra om planlösningen åt det negativa hållet för att få plats med dem. Men jag håller ögonen öppna efter dörrar som passar bättre, jag menar vi har ju redan köpt handtagen :-)

2 kommentarer:

  1. Kul! Grattis :-). Kan tänka mig att det är en och annan fundering som snurrar i huvudet :-). Kan bara säga: Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, det har ju satt igång igen. Fast det känns ändå som om vi har det ganska klart hur vi vill ha det nu. Det är skönt. Nu har vi börjat titta på tomten. Det är jättekul!

    SvaraRadera