tisdag 23 oktober 2012

Det närmar sig!

Nu börjar det hända lite roligare saker. Jag tycker naturligtvis att det är otroligt spännande att titta på ventilation, rördragning och isolering, men bilderna blir ju inte sådär jätteupphetsande direkt. Nu börjar det komma upp lite ytskikt. Som taklister, kakel och klinker. Just det, små detaljer som dörrar och fönster också. Vilken skillnad! Ljud och ljusbild blev totalt förändrad! 

Om ni någon gång ska bygga hus och inte vill bestämma precis allt på en gång, så kan jag starkt rekommendera BWN Bygg som har lett vår husentreprenad. Maken till flexibilitet har jag nog sällan stött på.Vi hade naturligtvis ett grundpaket, med alla nödvändiga saker med i husleveransen. Men det är ju inte alltid man vill ha just de grejjorna. Och det spelade ingen roll, vad vi än ville ändra, svaret var i princip alltid, jo det går bra. Skillnad i pris upp eller ner justeras. För oss var det nog lika ofta ner som upp eftersom vi har gjort en hel del fynd :-)
Kaklet i badrummet uppe. Inte fogat ännu. Inte så illa med tanke
på att kaklet under bården var gratis och det över bården
 kostade 30 kr kvm :-) Vad bården kostade? Det vill ni inte veta, men jag
lägger in en närbild så ni kan se hur snygg den är :-)  
Slate stone mix från Brickmate.

Dörr och fönster från köksdelen nere. Färgen ser gul ut, men den mattas av när den torkar. 
Nu måste jag ut och ta lite detaljbilder så att jag kan lägga upp lite fler bilder innan vi flyttar in en massa saker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar