tisdag 20 november 2012

Vi har flyttat in!


 Vi har haft slutbesiktning, slutsamråd och fått ett interemistiskt slutbesked. Det betyder att vi får flytta in, men vi måste fixa de saker som saknas innan den sista december. Vadå saknas? tänker ni. Ja, det var ju den lilla detaljen köket som fortfarande inte var på plats. Men det har nästan ordnat sig nu. I vår bekantskapskrets har det efterfrågats efter bilder, så nu vill jag varna känsliga tittare/läsare. Framför allt sådana som är inredningsintresserade. Vi har flyttat in - hjälpligt, det fungerar, men det här med inredning är inte min starka sida över huvud taget. Jag är glad om vi hittar de saker man behöver (jag lovar, det är inte så grundläggande som man kan tro hos en nyinflyttad fyrabarnsfamilj som är lika organiserade som en påse nötter) om det är snyggt så är det ett stort plus.(Om jag vore en proffessionell bloggare så skulle jag naturligtvis stylat vartenda bild, så det blir sådär mysigt, snygg nyinflyttad känsla. Men jag är mamma, konsult, älskarinna, kock och typ femtio grejer till innan jag ens börjar tänka på styla. So this is the uncut version) Är ni tillräckligt varnade? Då kör vi skarpt. Vi börjar med köket


Så här såg det ut när vi flyttade in. Alla funktioner var på plats, men jag skulle inte vilja kalla det funktionellt.

På Isas födelsedag kommer de för att sätta upp det, nästan alla skåp och mått var rätt :-)

Tror ni kan se vad som saknas. Mitt kryddskåp till vänster och ytterligare ett väggskåp till höger om fläkten.  Det blir troligtvis klart runt jul?

Men stoppar man in födelsedagsbarn och tårta så blir det ju riktigt mysigt i alla fall  :-) 
Vardagsrummet är i anslutning till köket, avdelat med soffa och skänk som ni kan se längst till vänster i bild. I dagsläget är det en aning trångt, men det kommer att rätta till sig när vi får klart uppe. 
En lugn hemmakväll
Eller disco för ett gäng tioåringar.
Så då tar vi badrum nästa. Jag har ju haft mina våndor med kakel och mosaikval, eller var det mosaikkval. Nu vet jag inte om det har så stor betydelse, det man lägger märke till mest är i alla fall den knallgröna badbåten som har fått byta adress den med. 


Här ska en duschvägg upp, hyllor för tvål och schampo och handdukshållare nånstans. Badbåten får nog flytta ut  ganska snart eftersom vi lyfte in badkaret i badrummet uppe idag :-) Det är redan testkört av större delen av familjen.
Skåp, handfat och kommod inköpt på blocket :-)  Nytt i kartongen och till en fjärdedel av priset för nytt.  Det gäller bara att vara flexibel. När jag får mitt högskåp bredvid så inbillar jag mig att det kommer att vara lite mindre belamrat på handfatet. Jag är väldigt bra på att inbilla mig saker. 
Johannes behöver skötbord några år till, sen blir det lite luftigare.  Plus i kanten till plattsättaren,  som gjorde det så snyggt, man får leta efter skarverna. 
Nu kommer hallen, som faktiskt blev dubbelt så stor som det var planerat från början. Det var tur att vi ändrade oss.

 Ytterdörren till höger.

Toaletten rakt fram. Hyllor för kläder och skor är ännu ett fynd på blocket.  Begagnat denna gången, men  det spelar inte så stor roll eftersom man ser ungefär 10% av den. 

Nu kan känsliga tittare öppna ögonen igen :-) Fler bilder utlovas inom kort. Med stor sannolikhet har kaoset ökat till dess.

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att ni har kommit på plats :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, det börjar kännas lite mer som hemma nu, även om det fortfarande känns underligt. Nu fungerar i alla fall allt :-) Det är ju ett plus. Kram!

    SvaraRadera