måndag 3 december 2012

Förvaringsutrymmen

Kan man få för mycket förvaringsutrymme? Ja, kanske det, man samlar på sig en massa prylar som man absolut inte behöver, människan är ju som bekant nära släkt med hamstern. Men då är det ju i alla fall bra om alla pryttlar inte syns hela tiden. I vår planlösning har vi två klädkammare, ett förråd under trappen och det bästa av allt. Ett kallskafferi! Ett utrymme utan golvvärme med markkyla som kommer ur ett rör upp i golvet. 

Nyinsatta hyllor i mitt kallskafferi. Temperaturen ligger på ca 10-15 grader

Här har mannen min börjat fylla på med varor. Sen tar han ett kort och mailar till mig så jag har till bloggen. Är han inte för gullig :-)Här kan man i alla fall förvara mycket festmat när det blir dags för det. Min kyl är nämligen alltid fylld till bristningsgränsen, det spelar ingen roll hur stor den är, den är konstant full.
Jag tycker att det är himla snyggt med en öppen trapp, men det är mycket golvyta som försvinner till ingen nytta (förutom att slå huvudet i ett trappsteg i valfri höjd (åtminstone om man är lika klantig som jag...). Sätt dit en dörr och några väggar så får man ett perfekt krypin. Här kommer vi förvara säsongskläder och antagligen en massa skräp. Ni vet, såna där saker man borde sortera, tvätta, ge bort till nån annan, nåt som kanske är bra att ha och pryttlar man skulle vilja börja använda men inte riktigt kommit sig för att göra (spikmattan, hantlarna, magträningsmaskinen, etc)
Än så länge rätt välordnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar